Marketinganalyse
Een marketinganalyse, ook wel SWOT analyse genoemd, brengt alle interne en externe factoren in beeld die van invloed zijn op de verkoop van uw producten of diensten. Aan de hand daarvan kan een strategisch marketingplan worden opgesteld dat gericht is op verbetering en groei van uw bedrijf. JBMM kan ook voor uw bedrijf een marketinganalyse uitvoeren.
Interne marketinganalyse: sterke en zwakke punten
Een interne marketinganalyse geeft inzicht in de sterke en zwakke punten van een bedrijf. Dit gaat over beheersbare factoren, zoals:
- Personeel en organisatie
- Technologie en innovatie
- Producten en prijs
- Promotie, website en imago van het bedrijf
Externe marketinganalyse: kansen en bedreigingen
Een externe marketinganalyse geeft inzicht in de kansen en bedreigingen van een bedrijf. Deze factoren zijn niet beheersbaar, maar u dient er wel rekening mee te houden, zoals:
- Trends op de markt
- Concurrenten en hun strategieën
- Ontwikkelingen in de bedrijfstak
- Economische situatie
- Belastingen en prijsstijgingen
Neem vrijblijvend contact op!
Wilt u ook voor uw bedrijf een marketinganalyse laten uitvoeren? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dat kan per e-mail of door te bellen met 06-22624492.
Wilt u meer weten over ons en onze werkwijze? Lees dan verder…